06/09/2006

Ghjuvan Camellu

Dal mio palazzu
Cupertu a verdi fronde
Sulla Tasciana
Niente si nasconde
Vecu Carbini e Livia
Vecu Portivechju e l'onde
Meditando al caso mio
La memoria si confonde

Cusì pensosu
Privu d'ogni contentu
Sfugar mi vogliu
Con lacrimosu accentu
Poveru Ghjuvancamellu
Dà principiu al tuo lamentu
Prego voi che m'ascoltate
Compatire al mio talentu

Io so banditu
Nel più bel fior de li anni
Per mio fratellu
Mortu cun tanti affanni
Dopu di avellu ammazzatu
Fù brusgiatu in i so panni
Ma speru ch'ognunu dica
Ch'o sò natu cù li sanni

Napoleone
Fratellu sventuratu
D'una donzella
Si n'era innamoratu
Poi partì per la Bastia
Co l'oggettu tantu amatu
Non hè questu un gran delittu
Quandu l'omu hè seguitatu

Ma il padre invece
Con quel falsa ragione
Il mio fratello
Lu fè metta in prigione
Or considerate ognuno
Quale fusse la cagione
Conniscendu di sua figlia
Tutta quanta l’opinione

Quel uomo infame
Mandò tutto in rovina
E la sua figlia
Chjamata Caterina
La serrò dentro una stanza
Corretta sera è matina
Poi uccise il mio fratello
D’un colpo di carapina

Subitamente
Dopo averlo ammazzatu
Si sottomesse
Al perfido giuratu
E con mezi ed influenza
Fù ben tosto giudicatu
Senza dubbiu in consequenza
Vense assoltu è liberatu

Ma per sua sorte
Quell’uccisore ingratu
Da un pellegrinu
Anch ‘ellu fù ammazzatu
Oggi davanti al Signore
Confesserà il suo peccatu
Dirà ben chè l’unu hè mortu
E l’altru disgraziatu

Disgraziatu
Son io per la furesta
Tutto l’inverno
Espostu à la timpesta
Sempre errante è pellegrinu
Ditemi chi vita hè questa
Una petra per cuscinu
La notte sottu la testa

O cuntentezza
O pace mia gradita
Dove ne andaste
Dolcezza di mia vita
O Carbini il bel soggiorno
Di stagion bella è fiorita
Di ritorno à l’alegrezza
La speranza oghje hè finita

Il portavista
Tendo versu Livia
Vecu i nemici
Delbos in cumpagnia
Vecu prendere il caminu
Di Zonza è Santa Lucia
Ma quandu ci scontreremu
Li surtarà la pazzia

O madre cara
Tù chjami li to figli
Uno hè sepoltu
E l’altro nei perigli
La tua voce più non sentu
Nè meno li to cunsigli
Prega l’angelo custode
Chi la morte non lo pigli

Voi caro padre
Sorelle del mio core
Pur lo comprendo
Quanto vi piange il core
La vostra trista esistenza
Hè una vita di dulore
Ma megliu hè starvine afflitti
Che vive cun disonore

Caru fratellu
Io vendicar ti vogliu
Ti l’hò promessa
Sopra di quellu scogliu
Quandu il tuo sangue gentile
Bevette con gran cordogliu
La tragedia di tua morte
Tingerebbe più d’un fogliu

Quì cesso il canto
Addio miei genitori
Addio parenti
Sostegno del mio core
Della mia trista sventura
Mi raccomando al Signore
Il vostro Ghjuvancamellu
Non vi farà disonore

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire